Kolory Materii

Kolory kreuje wyobraźnia, wyobraźnia wchodzi do gry tym intensywniej, im mniej oczywista jest materia dźwiękowa. Muzyka często bywa nietknięta dosłownością.Jazz kreatywny, awangardowy, free jazz, swobodna improwizacja to obszary muzyczne, które będziemy wspólnie odwiedzać najczęściej. Zapraszamy nienasyconych konsumentów muzyki do cotygodniowej gry z własną wyobraźnią. Do gry w kolory i w emocje.

Autorzy audycji i kontakt

Marek Szerszenowicz
24/06/2019

Jeśli wakacje (muzyczne), to tylko w Brazylii!

Kolory Materii

Ostatnie przed wakacjami 2019 roku wydanie Kolorów Materii z życzeniami: udanego wypoczynku, odpowiedniej pogody i oczywiście czekoladowej opalenizny. Jazzowo (Airto Moreira) - popowa (Djavan) brasiliana w wersji lux i oczywiście ..."all inclusive" :-)

17/06/2019

Dajcie się "zMASHować" koncertowo!

Kolory Materii

Dużymi krokami zbliżają się wakacje wiec dziś już prawie wakacyjnie gramy rytmicznie, soczyście i beztrosko. Wayne Horvitz z zespołem Zony Mash wzbogaconym sekcją instrumentów dętych w nagraniach koncertowych z 2012 roku z Seattle.

04/06/2019

Widok z pudełka po butach

Kolory Materii

Co widać z pudełka po butach (Shoebox View)? Widać wiosenny wieczór, zachodzące słońce, ciepłą, zieloną, pachnącą łąkę... Jak to zobaczyć?

27/05/2019

Zabawa Monkiem a może zabawa w Monka (2)

Kolory Materii

Zapraszam na piękny koncert. Przenoszę Was 19 miesięcy wstecz do Amsterdamu (dokładnie do dnia 17 października 2017 roku), gdzie w słynnym The Bimhais, nie mniej słynny Mertopole Orchest Big Band celebrował 100-ną rocznicę urodzin Theloniousa Monka.

20/05/2019

Zabawa Monkiem a może zabawa w Monka (1)

Kolory Materii

Po cudowną ale i wymagającą muzykę Theloniousa Monka sięgają i młodzi i starzy, i gwiazdy i muzycy początkujący.

14/05/2019

Blues Forever! 85 lat i... gramy dalej (2)

Kolory Materii

John Mayall po raz drugi w Kolorach Materii czyli godzinny przewodnik po białym bluesie dla młodych.

06/05/2019

Blues forever! 85 lat I... gramy dalej (1)

Kolory Materii

Dla dobrego bluesa nie ma granicy wieku. John Mayall lat 85. Wciąż na scenie, wciąż w studio, wciąż odkrywa nowych wspaniałych muzyków, wciąż czaruje swoim elektrycznym białym bluesem.

29/04/2019

Japońskie reminiscencje (5)

Kolory Materii

Ostatnia część japońskiej, muzycznej podróży Kolorów Materii a jej bohaterem jest tym razem wspaniały pianista Masabumi Kikuchi. Artysta ten zaprezentuje się w trzech odsłonach swojej jazzowej aktywności.

15/04/2019

Japońskie reminiscencje (4)

Kolory Materii

Czwarte kwietniowe (a więc wciąż pod znakiem kwitnących wiśni) spotkanie z japońskim jazzem i drugie kolejne z trębaczem Terumasa Hino.

08/04/2019

Japońskie reminiscencje (2)

Kolory Materii

Ponownie pianista Mark de Clive-Lowe i kolejna porcja muzyki z sesji Heritage oraz absolutnie "wybuchowe" nagrania wraz z The Rotterdam Jazz Orchestra.

01/04/2019

Japońskie reminiscencje (1)

Kolory Materii

W okresie Sakury (czyli kwitnienia wiśni) Japonia wygląda najpiękniej. Największe szanse na zobaczenie tego niesamowitego festiwalu barw macie wybierając się tam na przełomie marca i kwietnia.

26/03/2019

Boom Tic Boom - rytm ponad wszystko

Kolory Materii

Trzeba być wyjątkową osobowością aby osiągnąć sukces multi-artystyczny, szczególnie w świetle publicznych jupiterów . Z pewnością ważne są umiejętności techniczne ale potrzeba także szczególnej mieszanki elastyczności, ciekawości i determinacji.

19/03/2019

Londyńskie nowości 2019 (2)

Kolory Materii

Po dziesięcioleciach w cieniu swojego amerykańskiego rodzica, brytyjski jazz w końcu dorasta. Społeczność młodych muzyków z Londynu tworzy styl, który odzwierciedla zarówno muzyczną atrakcję Karaibów jak i afrykańskie dziedzictwo Feli Kuti.

11/03/2019

Londyńskie nowości 2019 (1)

Kolory Materii

Brytyjska młoda jazzowa gwardia rozpoczęła rok 2019 z przysłowiowym przytupem.

04/03/2019

Skrzynia ze skarbami - Joe Harriott (3)

Kolory Materii

Początek 21. wieku, to czas odkrywania muzyki Joe Harriotta na nowo. Fragmenty dwóch płyt w hołdzie zapomnianemu innowatorowi jazzu nagranych przez Kena Vandermarka w roku 1999 i Mike'a Garricka w roku 2004.